kategorie

Obchodní podmínky

Obsah:


Úvodní ustanovení

Tyto obchodní podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím (Legárna s.r.o., Lesní 546/1, 63400 Brno, IČO 04600339) a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu Legárna.cz.

Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.


Registrace

Nákup je u nás možný i bez registrace. Registrací však získáváte řadu výhod:

  • možnost sledovat průběh Vaší objednávky
  • odpadá zadávání kontaktních údajů při dalších objednavkách

Provozovatel prohlašuje, že uložená osobní data zákazníka bude používat pouze ke zpracování jeho objednávek a komunikaci se zákazníkem a v žádném případě neposkytne tato data třetí osobě. Zároveň se zavazuje, že na jeho přání kdykoliv vymaže jeho osobní data ze své databáze.

Jak nakupovat

Vybrané zboží vyberete k nákupu tlačítkem Košík. Zobrazí se informace o vložení zboží do nákupního košíku. Můžete pokračovat ve výběru dalšího zboží, nebo objednávku dokončit tlačítkem Přejít do košíku.

Zobrazí se obsah nákupního košíku. Zde je možné obsah košíku editovat - měnit počet kusů objednaných položek, případně zboží z košíku úplně odstranit. Obsah nákupního košíku můžete zobrazit i kdykoliv během nákupu pomocí ikonky Košík v horním menu. Pokud už máte v košíku všechno požadované zboží, potvrdíte objednávku tlačítkem Objednat zboží.

Na následujících stránkách vyplníte doručovací adresu, příp adresu pro fakturaci (pokud se adresy liší), dále si vyberete způsob dopravy a platby. Zobrazí se přehled zadané objednávky, tlačítkem Dokončit objednávku pak objednávku dokončíte. Pokud jste vyplnili správně emailovou adresu, dorazí Vám obratem potvrzující mail, případně i mail s pokyny k platbě (pokud jste zvolili platbu předem na účet).

Skladové zboží je pro Vás automaticky ve skladu zarezervováno, po dokončení objednávky dojde k jeho odečtení ze skladových zásob zobrazených na webu e-shopu. Registrovaní uživatelé mohou po přihlášení přes ikonku panáčka v pravém horním rohu sledovat stav objednávky.

Jakmile bude zboží předáno dopravci k doručení, příp. připraveno k osobnímu převzetí, obdržíte další informační mail.

Cena zboží

Všechny ceny zboží jsou uvedeny v Kč včetně DPH (21%) .

U zboží jsou uvedeny dva druhy cen:

  • Katalogová cena - cena uvedená výrobcem jako doporučená maloobchodní cena
  • cena s DPH - cena za kterou u nás skutečně nakoupíte
  • sleva - korunové vyjádření rozdílu mezi doporučenou maloobchodní cenou a naší cenou.

Ceny jsou smluvní. Chyba vyhrazena.

 

Dostupnost zboží, termíny dodání

U každého zboží je uvedena dostupnost zboží:

Skladem

- toto zboží máme fyzicky na firmě, takže si ho můžete ihned vyzvednout. Při dodání přepravcem zboží odesíláme nejpozději následující pracovní den. V dalším pracovním dnu by pak mělo být doručeno přepravcem až k Vám, nebo být k dispozici na Vámi zvoleném výdejním místu Uloženky.

Momentálně vyprodáno

- toto zboží skladem nemáme a není ani dostupné u našeho distrubutora. Termín naskladnění zboží není znám a ani nejsme schopni ho zjistit.

Již se nedodává

- zboží není (a nebude) skladem, jednalo se o doprodej skladových zásob.

Doručování zboží

Zboží Vám můžeme zaslat Českou poštou Balíkem Do ruky (dřívě Obchodní balík) nebo dopravcem PPL, můžete si ho osobně zdarma vyzvednout v naší prodejně v Brně v Novém Lískovci. Využít můžete také několik tisíc odběrních míst Zásilkovny a poboček České pošty.  Objednávky přijaté do 9:00 hod. pracovního dne odesíláme obvykle ještě týž den.

Zboží standartně zasíláme po území České republiky a na Slovensko. Dodání mimo tato území lze řešit individuálně.

Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Nepřevezme-li kupující zboží do 7mi dnů, je prodávající  oprávněn objednávku stornovat  a zboží opět nabídnout k prodeji. Náklady marného dodání zboží je prodejce oprávněn nárokovat vůči kupujícímu.

Dopravce ručí za doručované za zboží. Kupující je povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží pří předání dopravcem a v případě viditelného poškození obalu zásilky ihned s dopravcem sepsat protokol o poškození a zásilku nepřebírat.

Balík Do ruky České pošty

Balík by měl být doručen následující pracovní den po odeslání. Dobírku lze platit kartou. Pokud není adresát zastižen, je zásilka uložena na poště po dobu 7 dní. V mobilní aplikaci Pošta Online si můžete snadno nechat zásilku znovu doručit, či přizpůsobit termín a čas dodání. Informace o zásilce jsou zaslány e-mailem nebo SMS. Balík může vyzvednout kdokoliv, kdo předloží zaslaný kód.

Balík Na poštu

Hustá síť výdejních míst (2800) ve všech koutech republiky. Dobírku lze platit kartou. V mobilní nebo webové aplikaci Pošta Online si snadno prodloužíte dobu uložení. Informace o zásilce jsou zaslány e-mailem nebo SMS. Balík může převzít kdokoliv, kdo předloží zaslaný kód.

Balík Do balíkovny

Na 222 vybraných poštách a depech jsou zřízeny speciální místa označená jako Balíkovna. Stačí pouze kód pro vyzvednutí. Zrychlené odbavení na výdejním místě. Na vyvolávacím systému zvolte tlačítko "Zrychlený výdej balíků". Dobírku lze platit kartou. Informace o zásilce jsou zaslány e-mailem nebo SMS. Díky mobilní nebo webové aplikaci Pošta online vždy víte, kde se balík nachází. Balík může převzít kdokoliv, kdo předloží zaslaný kód.

Zásilková služba PPL

Balík je doručován následující pracovní den po odeslání. O doručování budete informováni pomocí SMS nebo e-mailem den. 

Všechny zásilky jsou pojištěny a dopravce za zboží ručí. Doporučujeme si vždy zásilku prohlédnout před dopravcem a v případě poškození obalu zásilky ihned s dopravcem sepište protokol o poškození a zásilku nepřebírejte.

Doba uložení zásilky je 7 kalendářních dnů. V předvánočním období v případě přeplnění výdejního místa, může dojít ze strany Zásilkovny k přesměrování na jiné výdejní místo.

Osobní odběr (zdarma)
je možný v naší prodejně na adrese Lesní 1, Brno-Nový Lískovec (roh ulice Lesní a Rybnická, vstup je z ulice Rybnická). Vyčkejte prosím na mail s informací, že je zboží připraveno k odběru.

Odběrní místa Zásilkovna
Nabízíme možnost odběru na odběrních místech Zásilkovna. Zboží zde bude k odběru většinou druhý pracovní den po objednání (v případě platby předem od připsání platby na náš účet). Jakmile bude zásilka připravena k odběru na výdejním místě, obdržíte SMS a email. Zákazník obdrží unikátní HESLO sms zprávou na mobil. Bez znalosti tohoto hesla nebude možno zásilku vydat. Úložní doba zásilek je 7 dní.


Dodání na Slovensko
Zboží dodáváme i na Slovensko a to buď prostřednistvím Slovenské pošty, na HeurekaPoint v Bratislavě nebo odběrní místa DPD Pickup.

Číslo účtu pro platby ze Slovenska (v EUR): IBAN SK44 8330 0000 0022 0090 3887, BIC FIOZSKBA (slovenské č.účtu je 2200903887/8330).

Ceník dopravy ČR

Balík Do ruky (Česká pošta) 92 Kč  dobírka 36 Kč
od 5499 Kč zdarma
PPL 102 Kč  dobírka 25 Kč
od 5999 Kč zdarma
Balík Na poštu (Česká pošta) 76 Kč dobírka 36 Kč
od 4499 Kč zdarma
Balík Do balíkovny (Česká pošta) 59 Kč dobírka 14 Kč
od 3499 Kč zdarma
osobní odběr na výdejních místech Zásilkovna.cz 79 Kč  dobírka 36 Kč
od 4999 Kč zdarma

Ceník dopravy na Slovensko

osobní odběr na slovenských pobočkách Zásilkovny 99 Kč (cca 4 Eur)  dobírka 12 Kč (0,50 Eur)
od 4699Kč zdarma
Balík do ruky - Slovenská pošta 159 Kč (cca 6,3 Eur)  dobírka 39 Kč (1,5 Eur)


Ceny včetně DPH 21%. Balné neúčtujeme.

 

Platební možnosti

Platba je možná hotově, kartou on-line, nebo převodem na účet: 6340063400/2010 (FIO banka).
Při platbě převodem uvádějte prosím variabilní symbol uvedený v potvrzovacím mailu, přes který dochází k párování plateb s objednávkou. Jinak Vaše objednávka nemusí být vyřízena. Pro platby v EUR ze Slovenska na účet SK44 8330 0000 0022 0090 3887, BIC FIOZSKBA.

 

Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy

Kupující je oprávněn zrušit objednávku kdykoliv před předáním zboží přepravci.

Kupující může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby.

Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 14 denní lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo objednávky/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.

Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich.

Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží:

  • zboží musí byt v originálním nepoškozeném obalu
  • nesmí být použité
  • nesmí být poškozené
  • musí být kompletní (včetně příslušenství, záručního listu, návodu atd.), s kopií dokladu o koupi

Zboží doporučujeme posílat doporučeně a pojištěné, neručíme za ztrátu zboží na cestě k nám. Zboží neposílejte na dobírku, dobírka nebude převzata. Náklady vrácení zboží nese kupující.

V případě nesplnění některé z výše uvedených podmínek nebudeme bohužel moci akceptovat odstoupení od smlouvy a zboží bude vráceno na náklady odesílajícího zpět. Je-li vrácené zboží poškozeno, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.

 

 

Zrušení objednávky ze strany prodávajícího

Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část (i bez udání důvodu), a to zejména v případě, že se zboží již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží, případně je zobrazená cena evidentně chybná. V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující již zaplatil kupní ceny bankovním převodem, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet v nejkratším možném termínu, nejpozději však do 7 dnů od připsání částky na náš účet.

Práva a povinností z vadného plnění

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).

Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady.

U zboží slevněného kvůli jeho poškození (pokud je uvedeno u zboží v popisu na stránách eshopu) prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu s jejíž výší souhlasí kupující objednáním tohoto zboží.

Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.

Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době, není-li u zboží uvedeno jinak.

V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci, která bude dle podstaty vady vyřízena

• odstraněním vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;

• bezplatným odstraněním vady opravou;

• přiměřenou slevou z kupní ceny; nebo

• vrácením kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.

Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení, nedodržení návodu k použití, nesprávnou manipulací nebo skladováním.

V případě, že bude reklamace uznána jako oprávněná, zašleme Vám opravené nebo vyměněné zboží zpět na naše náklady. V případě, že by reklamace nebyla uznána, platí zákazník náklady na dopravu k prodejci a zpět. Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z provozu produktů, funkčních vlastností a škod z neodborného používání produktů, stejně jako škod způsobených vnějšími událostmi a chybnou manipulací. Na vady tohoto původu se nevztahuje ani poskytnutá záruka.

Spotřebitel bude telefonicky nebo emailem vyrozuměn o vyřízení reklamace.

Reklamace přepravních služeb

Vznikne-li škoda při přepravě zboží, odpovídá za vzniklou škodu dopravce. Zkontrolujte si proto hned při předání před dopravcem, zda není zásilka viditelně poškozena (pomačkaný, roztržený, rozmočený obal, apod.) a pokud zjistíte vady, ihned sepiště s dopravcem protokol o poškození zásilky a zásilku nepřebírejte (případně nás ihned kontaktujte). Nenechte se dopravcem přesvědčovat, že zásilka nebyla dobře zajištěná.

Ochrana osobních údajů

Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů (č. 101/2000 Sb.) za účelem plnění předmětu smlouvy. Kupující má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.

Kupující může prodávajícímu sdělit, že chce ukončit zasílání obchodních sdělní, a to na elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady.

Prodávající se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným třetím subjektům než smluvnímu dopravci za účelem dodání zboží.

 

Závěrečné ustanovení

Smluvní vztah je uzavřen okamžikem potvrzení objednávky. Dokončením objednávky kupující bez výhrad akceptuje veškerá ustanovení výše uvedených obchodních podmínek ve znění platném v den odesláni objednávky a v den odesláni objednávky platnou výši ceny objednaného zboží (včetně příp. přepravních nákladů) uvedenou v ceníku našeho internetového obchodu, nebude-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak.

Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.

Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

 

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy, případně subjektem k vyřizování stížností kupujících, je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.

 

Náš obchod se zaměřuje pouze na maloobchodní prodej. Prodávající si proto vyhrazuje právo omezit počet kusů zboží pro jednoho odběratele na množství běžné pro koncového zákazníka.